Sprzedaż w sektorze B2B to prawdziwa bolączka wielu firm. Powszechnie uważa się, że pozyskanie klienta biznesowego jest trudniejsze, niż klienta indywidualnego, ale ten pierwszy zazwyczaj zostaje z nami dłużej i przynosi większe zyski. O czym warto pamiętać, szykując kampanię pozyskania klientów biznesowych? Podpowiadamy!

Trudności w ustaleniu grupy docelowej

Pamiętaj, że o ile w sprzedaży B2C dość łatwo zidentyfikować klienta i jego potrzeby, jest to dużo trudniejsze w B2B, bo tak naprawdę nigdy nie wiemy, do kogo kierujemy komunikat. Doskonale byłoby wiedzieć, jak duża jest firma, o której rozmawiamy – ile zatrudniają pracowników, jakie są działy, może kto jest odpowiedzialny za research? Pamiętajmy, że zazwyczaj w procesie decyzyjnym uczestniczy wiele osób, co utrudnia nam zadanie.

kont6

Pamiętaj o potrzebach i oczekiwaniach w B2B

Oczekiwania klienta B2B są inne, niż B2C. W biznesie ważne są relacje – klient zazwyczaj liczy na długotrwałą i satysfakcjonującą współpracę. Myślenie, że dla klienta ważna jest tylko cena, jest poważnym uproszczeniem. Obsługa klienta, produkt rozwiązujący problemy firmy i dobra relacja ceny do jakości to podstawa.

kont1

Buduj relacje

W biznesie ważne są relacje, dlatego przygotuj się do rozmowy sprzedażowej – poznaj firmę klienta, kreuj własną markę na eksperta w branży i bądź do dyspozycji. Klient nie powinien mieć wrażenia, że jest dla Ciebie klientem mniej ważnym od innych, bez znaczenia jakim budżetem dysponuje.

źródło:  http://www.bnipolska.pl/dlaczego-warto-miec-zroznicowana-siec-kontaktow-biznesowych/