Nie od dziś wiadomo, że najwiarygodniejszym źródłem informacji o produkcie lub usłudze jest rekomendacja kogoś znajomego, zaufanego. Dlatego też skutecznym sposobem zwiększenia sprzedaży jest marketing rekomendacji, który dociera do realnych konsumentów. Badania dowodzą, że ludzie wolą zaufać tego typu formom marketingu sprzedaży niż powszechnym wszędzie reklamom telewizyjnym, radiowym, prasowym i ulotkom.

partnership-526413__180Celem tego rodzaju działań marketingowych jest wywołanie fali rekomendacji produktu lub usługi wśród konsumentów dzięki umożliwieniu im osobistego kontaktu z nimi. Marketing rekomendacji opiera się na zaufaniu bliskich sobie ludzi. Do takich działań angażuje się osoby, które posiadają dużą grupę blisko związanych ze sobą znajomych. Po dostarczeniu im pełnowartościowych produktów i próbek zapoznają się oni z daną marką i przekazują swoją wiedzę otoczeniu. Na podstawach popartych doświadczeniami rekomendują produkty a ich polecenia są wiarygodne i jak najbardziej szczere. Takie opinie w naturalny sposób wykorzystuje się w kampaniach marketingu sprzedaży opartego na rekomendacjach. Łatwiej jest przecież zaufać osądowi osoby, która testowała produkt niż często gołosłownej reklamie.

Wykorzystywanie rekomendacji w biznesie może być świetnym sposobem nie tylko na zbudowanie świadomości marki, ale także na pozyskiwanie nowych kontaktów biznesowych. Dlatego warto spróbować!