Rekomendacje biznesowe, referencje dla sprzedawcy, polecenia – w internecie coraz częściej można słyszeć o marketingu rekomendacji jako o wartościowym sposobie reklamy własnego biznesu. Jak referencje mogą wpłynąć na sprzedaż Twojej firmy? Czy warto wdrożyć zmiany, które pozwolą przedsiębiorstwu pozyskiwać takie dane od klientów? Podpowiadamy!

Referencje a sprzedaż

Referencje od zadowolonych klientów uwiarygodniają Twoje usługi – warto umieszczać je na stronie internetowej. Drugą stroną marketingu rekomendacji są polecenia. Warto próbować pozyskiwać ich jak najwięcej, aby wzmocnić sprzedaż o idealnego klienta – takiego, który ma do Ciebie zaufanie, bo firmę polecił mu znajomy.

Czy warto wprowadzać zmiany w firmie pod kątem tego typu marketingu?

Pozyskiwanie klientów z referencji czy poleceń jest absolutnie darmowe, a przy tym niezwykle skuteczne. W dobie wysokich kosztów reklamy, zarówno online, jak i offline, wydaje się to niemożliwe, ale jednak. Dodatkowo jest to nienachalna forma reklamy – klienci szukają poleceń!

biz6

Jak pozyskiwać referencje i polecenia?

Istnieje wiele sposobów, aby pozyskiwać referencje. Dla sprzedawcy może to być ankieta, e-mail posprzedażowy z pytaniem o jakość usług, badania satysfakcji. O polecenia natomiast najlepiej pytać wprost – np. czy klient zna osobę, której nasze usługi lub produkt mogłyby się przydać.

Poznaj podstawowe techniki sprzedaży przez rekomendacje na stronie http://www.bnipolska.pl/podstawowe-techniki-sprzedazy-przez-rekomendacje/