Podstawowe techniki sprzedaży powinien znać każdy przedsiębiorca, nawet ten, który nie zajmuje się sprzedażą w swojej firmie. Bardzo ważna jest znajomość ogólnych zasad, ponieważ pozwala nam to na ciągłe ulepszanie kontaktu z klientem. Podstawowe techniki sprzedaży powinny być stosowane zarówno w sprzedaży bezpośredniej (negocjacji), sprzedaży internetowej (komunikacja e-mail, dobra optymalizacja sklepu) jak i ogółowi wrażeń, nazywanych Custom Experience (z ang. doświadczenie klienta). To ważny czynnik w całej układance wpływów na ostateczny sukces firmy.

Nie tylko cena

Wielu sprzedawców i właścicieli firm niesłusznie twierdzi, że wpływ na decyzje zakupowe klienta ma tylko cena. Wobec tego zamykają się w spirali promocji, zniżek i gratisów, wciąż monitorując ceny konkurencji, aby mieć pewność, że ich ceny są z pewnością niższe. To prosta droga do bankructwa i sztucznego obniżania jakości. Nie tylko cena decyduje i nie na wszystkich klientów robią wrażenie obniżki – zbieranie informacji na temat naszej grupy docelowej to kolejna ważna lekcja do odrobienia dla każdego przedsiębiorcy.

Podstawowe techniki sprzedaży – warto?

Nie namawiamy Cię do szkoleń z podstawowych technik sprzedaży dla Twoich handlowców czy zespołu obsługi klienta – bo to podstawa, z której raczej każdy zdaje sobie sprawę. Podstawowe techniki to za mało, jeśli liczymy na większą sprzedaż. Ale warto, żeby znał je również sam szef oraz grupy związane np. z marketingiem. Może to zaowocować ciekawymi usprawnieniami w obrębie firmy, na przykład strony internetowej.

techniki sprzedaży

Podstawowe techniki sprzedaży to cenna wiedza, którą powinien dysponować każda osoba, która jest odpowiedzialna za sprzedaż w firmie, jak również i kadra managerska oraz kierownictwo. Jeśli prowadzisz mały biznes, jednoosobową działalność, jesteś freelancerem również powinieneś to zrobić – to Ty jesteś odpowiedzialny za sprzedaż w internecie i od Ciebie zależy jej skala. Dlatego warto poświęcić czas i zdobyć wiadomości, które mogą przełożyć się na zwiększenie sprzedaży produktu.