Znaczenie rekomendacji w biznesie jest ogromne, choć wciąż niedoceniane. Tymczasem każdy z nas korzysta z ich siły w codziennym życiu – pytamy o lekarzy, którzy polecani są przez naszą rodzinę, o specjalistów, kupujemy w sklepie internetowym, który lubią nasi znajomi w mediach społecznościowych. I w biznesie preferujemy relacje z kimś zaufanym – poleconym, z rodziny, kogoś, kogo zna ktoś. Tą naturalną emocję wykorzystuje marketing relacji. I przekuwa w dobrze prosperujący biznes.

Jak zdobywać rekomendacje?

rekomendacjaNajlepiej świetnie wykonaną pracą. To absolutna podstawa w zbieraniu dobrego feedbacku o naszej pracy – bez tego nie mamy co marzyć o darmowej reklamie, jaką są rekomendacje. Możemy jednak przyjąć, że każdy przedsiębiorca dba o swojego klienta w 100%. Wtedy wystarczy…poprosić.

Prośmy klienta o rekomendacje!

Nie ma innej drogi – dlatego po zakończonej usłudze wystarczy poprosić o polecenie dalej. Wpisanie to w stały element ścieżki sprzedażowej dla działu obsługi klienta może przynieść wzrost sprzedaży. Warto również przy okazji prosić o referencje, które później dobrze jest umieścić na swojej stronie internetowej. klienci

Rekomendacje w biznesie (http://www.bnipolska.pl/rekomendacje-w-biznsesie/), to obok pozycjonowania, reklamy adwords czy kampanii w social media absolutnie darmowa forma reklamy i przy tym dostępna dla każdego i bardzo skuteczna. Wdrożenie odpowiednich działań zajmie jedynie kilka chwil. Czemu więc nie zacząć już dziś?