Przedsiębiorcy, szczególnie początkujący lub ci, którzy nadal nie odnoszą takich dochodów ze swojej działalności, jakimi byliby zadowoleni, często zadają sobie pytanie: „Jak podnieść sprzedaż?”

Pierwszą myślą, która im się zazwyczaj nasuwa jest wykupienie jakiejś reklamy lub zmiana obecnej strategii reklamowej, co wiąże się z pewnymi kosztami, często takimi, które pochłaniają dużą część budżetu. Inni bardziej zdesperowani zastanawiają się nad obniżeniem cen, by chociaż w tej kwestii pobijać konkurencję. A można zrobić to łatwiej, prościej, bez ponoszenia wydatków na reklamę i strat z powodu zaniżania cen produktów. Wystarczy postawić na rekomendacje.

Badania statystyczne pokazują, że aż 75% naszego społeczeństwa ufa poleceniom i najczęściej wybiera takie produkty, o których ktoś mówi dobrze. W związku z tym przedsiębiorcy powinni się zastanawiać nie nad tym, jak podnieść sprzedaż, lecz nad tym, co zrobić, aby inni chcieli moją firmę polecać. Przede wszystkim najpierw trzeba dać się zauważyć. Komu i w jaki sposób? Najlepiej osobom, których rekomendacje znaczą najwięcej, czyli najważniejszym biznesmenom, którzy sami już odnieśli duże sukcesy. Gdzie takie osoby można spotkać? Wystarczy wstąpić do specjalnych organizacji (np. BNI Polska), których celem jest zrzeszanie biznesmenów. Na spotkaniach organizowanych w ramach organizacji dochodzi nie tylko do przedstawiania nowych osób wstępujących w ich szeregi, ale przede wszystkim do przekazywania sobie rekomendacji biznesowych. Uczestnicy spotkań dodatkowo mają szansę podszkolić własne umiejętności sprzedażowe oraz poznać, jak działają inne firmy, co się w ich przypadku sprawdziło, a co niekoniecznie.

Przedsiębiorcy należący do organizacji biznesowych mają ułatwione zadanie. Wstępując w szeregi biznesmenów odnoszących sukcesy zawodowe, sami zaczynają być jednymi z nich