Według badań Nielsena, aż 84% konsumentów uważa, że polecenia firm od znajomych jest ich najbardziej wiarygodnym źródłem wiedzy o markach – i co ciekawe, ten procent się zwiększa.

Jak to wykorzystać we własnym biznesie? Czy tradycyjna reklama kiedyś odejdzie do lamusa? Jak pozyskać klienta z rekomendacji skutecznie i bez dużego budżetu? Wykorzystaj fakty!

Zbieraj opinie o firmie

Według badań Bright Local, aż 57% ankietowanych, po przeczytaniu pozytywnej opinii o firmie, odwiedzi jej stronę internetową. Jak to wykorzystać w swojej firmie? Zadbaj o dobre opinie w internecie i ich widoczność. Jakie są wyniki wyszukiwania Twojej firmy pod jej nazwą? Czy klient bez trudu może natknąć się na pozytywne opinie w mapce Google, na profilu Facebookowym czy w dedykowanych portalach? Czy na stronie znajdują się referencje? Wiesz co robić!

Proś o polecenia

Według badań liczba osób, które polecą Cię dalej, jeśli o to prosisz, zamyka się w 10%. Nie jest to dużo, ale że jest to darmowa forma reklamy, warto próbować. Spróbuj wdrożyć w firmie różne pomysły na prośby o polecenie dalej i staraj się testować różne rozwiązania. To sposób na sukces.

Wykorzystaj ankietę

Chcesz umieścić na stronie internetowej czy w mediach społecznościowych informację, że np. 89% klientów poleca Cię swoim znajomym? Fajnie, tylko jak to zrobić? Przeprowadź ankietę, w której zadasz szereg kluczowych pytań o Twój biznes (np. jakość produktów, obsługi, czy klient zapisany jest na newsletter, czy śledzi w mediach społecznościowych) + czy poleciłby firmę swoim znajomym. I wykorzystaj to w marketingu Twojej firmy!

źródło: http://www.bnipolska.pl/jak-zdobyc-i-wykorzystac-rekomendacje/