W lawinie reklam zasypujących konsumencki rynek coraz cenniejsze i bardziej potrzebne są rekomendacje udzielane przez zadowolonych klientów i partnerów biznesowych. Zatem, dlaczego biznes potrzebuje referencji?

Otóż chociażby dlatego, że konkurencja jest bardzo duża i przeważnie inwestuje w działania marketingowe, ale nie stara się, aby to właśnie pozytywne opinie i prywatne polecenia stawały się najbardziej wartościowym źródłem rekomendacji. A przecież niejednokrotnie spotykamy się z tym, że wolimy rekomendować innym firmy i osoby, które lubimy i z których usług jesteśmy zadowoleni niż te najlepsze, z którymi nie mieliśmy do czynienia. Jeśli więc chcemy np. zwiększyć sprzedaż, musimy zrobić wszystko, aby klient polecał nas i nasze produkty.

Prowadzenie biznesu przez rekomendacje to trudne i wymagające zajęcie. Najważniejsze jest budowanie zaufania i dobrych relacji, ponieważ stanowi ono niezbędny warunek, do tego, by uzyskiwać referencje. Dobrze jest także, jeżeli potrafimy umiejętnie gospodarować kontaktami. Zwolennicy networkingu biznesowego, czyli zakładania sieci trwałych kontaktów biznesowych, jak np. organizacja BNI, podkreślają zalety nawiązywania znajomości z bardzo szerokimi kręgami przedsiębiorców, utrzymywania wzajemnego wsparcia oraz efektywnej wymiany informacji. Aktywnie działająca grupa daje przedsiębiorcy nie tylko poczucie bezpieczeństwa i ochrony interesów, ale również rekomenduje nawzajem swoje produkty i usługi, dzięki czemu zyskuje on nowych klientów.

 

źródło: http://www.bnipolska.pl