Myśląc o rozwoju naszego biznesu w sposób świadomy i kompleksowy, często zastanawiamy się nad tym, czym jest tzw. aktywna sprzedaż i jak jej dokonać. Stajemy na miejscu klienta i rozważamy, co decyduje o tym, że właśnie z usług tej konkretnej firmy będzie chciał skorzystać.

biznes4Rozmyślamy nad tym, jakie komunikaty będą na niego działać, nad atmosferą, zaletami oferty i innymi, na pozór nic nieznaczącymi detalami. W tym momencie może przyjść nam do głowy to, że o wyborze właśnie tej, a nie innej firmy, najczęściej decyduje polecenie.

Gdy ktoś poleci nam jakiegoś przedsiębiorcę, to zazwyczaj nie zastanawiamy się długo, tylko od razu kierujemy swoje kroki w jego kierunku, by jak najszybciej poznać ofertę, którą ma nam do zaproponowania. Tak się dzieje w przypadku klientów indywidualnych. Podobnie jest w przypadku firm, które chcą złożyć gdzieś ogromne zamówienie na usługę lub produkt. Tu też jest ważne polecenie, a konkretniej tzw. referencje dla sprzedawcy. Takiego polecenia zazwyczaj dokonuje inny przedsiębiorca, ponieważ to on ma kontakt z „potrzebującym klientem”. W związku z powyższym, licząc na zdobycie dużego zamówienia (aktywna sprzedaż) , powinniśmy znać przedsiębiorców, którzy znają klientów potencjalnie zainteresowanych tym, czym się zajmuje nasza firma. Tylko gdzie ich znaleźć?

biznes5Pomocna jest tu pewna organizacja, która zrzesza biznesmenów zainteresowanych przekazywaniem sobie rekomendacji. To BNI Polska, w której ramach znajdują się wyłącznie najbardziej znaczący przedsiębiorcy na rynku. Czy chcesz do niej dołączyć?