Komunikacja do segmentu B2B różni się znacząco, od tej B2C. Warto zacząć od tego założenia, poznać te różnice i wiedzieć, co charakteryzuje personę z tego segmentu, aby skutecznie pozyskać klientów biznesowych. Generowanie konwersji w tym rynku uważane jest za dużo trudniejsze, niż w klasycznym. Jak to zrobić skutecznie?

Stwórz właściwą personę

O ile w przypadku B2B stosunkowo łatwo znaleźć nam personę, do której chcemy mówić, to klient biznesowy jest trudniejszy. Przede wszystkim warto się dowiedzieć, kto wpływa na proces decyzyjny o zakupie naszego produktu czy usługi i jakie kryteria oceny są ważne dla klienta. Bo choć naszą ofertę kierujemy np. do sekretarki firmy, jest ona tylko pośrednikiem – ostateczna decyzja zależy od jej przełożonego.

Daj wiedzę w prezencie

Częsty błąd w komunikacji biznesowej? Spojrzenie jedynie na cenę. Tymczasem w większości komunikat przychodzi do osób, które nie są decyzyjne w firmie – niska cena ich nie interesuje. Darmowe szkolenie, webinar, ebook, możliwość testowania produktu – to już bardziej. Wiedza może być tutaj kluczem.

ref1

Innowacyjność

Strona internetowa, e-mail, pozycjonowanie i media społecznościowe uznano za najefektywniejsze metody pozyskiwania klientów online. Offline na podium znalazły się eventy, telemarketing i tradycyjny mailing. Ale to tylko narzędzia – najważniejsze są pomysły na ich wykorzystanie i skuteczna realizacja.

źródło: http://www.bnipolska.pl/spotkania/